De Regie Bibliotheek

Alles wat je moet weten om marketing regie te krijgen, (zonder marketingmanager aan te nemen)

Voor DGA's die geen tijd hebben voor marketing, geen zin hebben in geneuzel en wel resultaat willen zien.

Niet lezen, maar gewoon doen?

Doe de Marketing Regie Check en ontdek wat gebrek aan marketingregie jou kost, en hoe jij de regie pakt en het lek dicht.

👉Herken je dit?
Je bent niet gek. Dit zijn signalen dat je marketing regie mist. Als je 3+ van deze artikelen herkent, is het tijd om actie te nemen.

 "Je wilt je marketing opschalen, maar niemand beweegt. Wat nu?" → Over het gevoel van vastzitten ondanks groei. Je team is er. Budget is er. Maar projecten blijven hangen. Herken je dit patroon?

 "Waarom je marketing rommelig blijft. En hoe daarmee afrekent." → Over de onderliggende oorzaken van chaos. Rommelige marketing is namelijk niet "normaal". Het is een symptoom van iets diepers. Dit is wat.

 "Dé nr.1 marketing-valkuil waar meeste directeuren met open ogen ingaan" → Over veelgemaakte fouten. Geld uitgeven aan campagnes terwijl je geen garantie hebt voor groei. Waarom we dit blijven doen (en hoe te stoppen).

👉Wat te doen?
De verschillende wegen naar marketing regie. (Spoiler: sommige werken beter dan andere) Lees dit voordat je €60k aan een verkeerde oplossing uitgeeft.

 "Marketingmanager aannemen? Hier is je plan van aanpak." → Inclusief waarom dit vaak niet werkt. Inclusief salarissen, alternatieven en alles waar je op moet letten. Must read voordat je €80-120k uitgeeft aan de verkeerde hire.

 "Freelancers inhuren? In 7 stappen van struggle naar game-changer" → Wanneer wel/niet freelancers gebruiken. Het ultieme stappenplan over freelancers inhuren, inclusief veelgemaakte fouten.

 "Hoe blijf je als directeur baas over je merk (zonder zelf marketeer te zijn)" → Over het dilemma van controle vs delegeren. Bureaus en marketeers gaan aan de slag. Hoe bewaak je als directeur je merk en reputatie?

 "12 vragen die elke directeur zijn team moet stellen vóór hij extra budget geeft" → Over kritisch kijken naar je huidige setup. Voorkom dat je team maandenlang campagnes│ draait zonder enige houvast of resultaat.

👉 Hoe pak je het aan?
Concrete stappen om marketing regie te krijgen. Start hier als je klaar bent om te beginnen.

 "Marketingteam aansturing. Is 1 uur per week genoeg? Zo wel!" → Het wekelijkse overleg framework. Hoe het marketingoverleg zo inricht, dat je team iedere week beter presteert.

 "Je hebt een prachtige funnel. Maar waarom wil niemand er doorheen?" → Over het gat tussen theorie en praktijk. Waarom je marketing funnel niet werkt, wat dat je kost, en nog veel meer. Een praktische fix.

 "Marketing is geen productieproces. Dus stuur het ook niet zo aan." → Over verkeerd management. Waarom "meer projectmanagement" je marketing niet fikst. En wat je dan wel moet doen.

 "Een zelfsturend marketingteam bouwen? Zo doe je dat." → Zo krijg je het in een paar maanden wél voor elkaar. De complete journey (+ shortcuts) om je team winstgevend en zelfsturend te krijgen.

Niet lezen. Maar gewoon actie? 
Doe de Marketing Regie Check en ontdek wat gebrek aan marketingregie jou kost, en hoe jij de regie pakt en het lek dicht.